مدیر مسکن جوانان سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد
تابناک هرمزگان_ مدیر مسکن جوانان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نرخ واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در قشم، 12 برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 06 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم؛ آریا امیری با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم گفت: به منظور مشارکت و کمک به تحقق این قانون، سازمان منطقه آزاد قشم نیز به استناد ماده 24 قانون اداره و تشکیل مناطق آزاد و ماده 7 آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد، اقدام به اجرای این طرح کرده است.

وی ادامه داد: پروژه تأمین مسکن جوانان در منطقه آزاد قشم، هم‌سو با طرح نهضت ملی مسکن با اقدام جهادی کار خود را آغاز نموده و توانسته در طول سال 1401 و 1402 با واگذاری 6 هزار و 157 قطعه زمین با همکاری بنیاد مسکن، به رتبه نخست کشوری در این زمینه نائل شود.

به گفته امیری، میزان واگذاری زمین در قشم در این طرح، 12 برابر نرخ کشوری(400 قطعه در سال) محاسبه می شود که این منطقه آزاد را به یکی از مهم ترین مناطقی تبدیل کرده که در تحقق وعده دولت، نقش بسزایی داشته است.

وی تاکید کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در طرح مسکن جوانان قشم، تخصیص زمین برای ساخت منازل ویلایی است در صورتی که در بیشتر نقاط کشور، شاهد ساخت مسکن به صورت آپارتمانی در این طرح هستیم.

مدیر مسکن جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر افزود: تاکنون 4 هزار و 248 جوان از 41 روستا در وسعتی بالغ بر 2 میلیون و 54 هزار و 300 مترمربع و یک هزار و 909 جوان در چهار شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت، در مساحتی بالغ بر 944 هزار و 500 مترمربع در جزیره صاحب زمین شده یا در حال گذراندن فرآیند دریافت زمین های خود هستند.

گفتنی است، طرح مسکن جوانان جزیره قشم با ثبت نام 9 هزار و 160 متقاضی در سال 1400 آغاز به کار کرد و تاکنون 6 هزار و 157 جوان بومی را صاحب زمین کرده است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار